סקר מפוברק? • "תושבי הבקעה מעוניינים להתפנות"

אבי יעקב | צילום: Tamarah, ויקיפדיה No Comments on סקר מפוברק? • "תושבי הבקעה מעוניינים להתפנות"
22:05
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ מילביצקי חושף: "ח"כי הליכוד לא מעודכנים בכלום"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע פורסם סקר מקיף שנערך על ידי מרכז מאקרו ועתיד כחול לבן ובו נאמר כי תושבי בקעת הירדן מעוניינים להתפנות עם הסכם או בלעדיו.

על פי תוצאות הסקר תושבי המועצה האזורית ערבות הירדן, עליהם מבקשים ח"כ מירי רגב וחבריה להחיל את החוק הישראלי, כלל אינם מעוניינים להמשיך להתגורר בבקעת הירדן, בין אם במצב של שליטה ישראלית בבקעה ובין אם במקרה של הסכם או צעד עצמאי ישראלי. מהנתונים עולה, כי כ-36% מהמתיישבים ביישובי המועצה האזורית ערבות הירדן בבקעת הירדן מעוניינים להתפנות תמורת פיצוי אף ללא הסכם מדיני, וכ-62% יסכימו להתפנות בעקבות הסכם מדיני.

הבוקר פרסם דני דיין יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, ברשת החברתית כי מדובר בידיעה שקרית: שקרנים נמאסתם. סיפור שלא ייאמן (או אולי כן). התקשרו אלי מרשת ב׳. עמותת ״עתיד כחול לבן״ יציג ממצאי סקר שערכו בקרב תושבי בקעת הירדן וממנו עולה שרוב התושבים רוצים להתפנות עם או בלי הסכם. ״תרצה להגיב בשידור?״ שאלו. ״כן, בהחלט. זה נשמע לי הזוי״ השבתי. ״זה סקר של מינה צמח״ באה התשובה. ובכן, עלינו לשידור. מנכ״ל אותה העמותה ואנוכי. הוא אמר שלפי הסקר של מינה צמח כך וכך רוצים לעזוב כבר היום את הבקעה. השבתי שיש כאן מניפולציה ברורה כי ממצאים אלה סותרים את המציאות של קליטת תושבים בבקעה. ״לא יכול להיות נכון״ אמרתי. ״אבל מינה צמח ערכה סקר!״ באה תשובתו המוחצת של המנכ״ל. מי אתה שאתווכח עם הכוהנת הגדולה של סקרי דעת הקהל?

״סקר בבקעה שאיש לא שמע על עריכתו?״ תהיתי. הרי סקר חייב להכיל לפחות 500 בתי אב. בבקעה זה היה מתפשט כאש בשדה קוצים. ואז התחילו להתברר העובדות המדהימות. ביקשתי שידברו עם מינה צמח. ״לא ערכתי לאחרונה שום סקר בבקעת הירדן. אין לי מושג על מה הם מדברים״ קבעה צמח נחרצות. בתקופה הקרובה אנו – מתיישבי יש״ע בכלל ובקעת הירדן בפרט – צפויים ללוחמה פסיכולוגית נגדנו מצד ארגוני השמאל הקיצוני כדי לנסות להחליש, לייאש ולהשמיץ אותנו. אבל לשפל מדרגה שכזה לא ציפיתי.

ממכון עתיד כחול לבן נמסר לתגובה כי הסקר נערך ע"י מרכז מאקרו, מדובר בסקר שלישי בסדרה שמראה על אותם ממצאים כבר שנים. "חלה טעות ממנה הובן שהסקר נערך ע"י מינה צמח".



0 תגובות